Kamis, 19 November 2015

Baca Tentang Aloe Vera dan Kesan Penyembuhan Its

Baca Tentang Aloe Vera dan Kesan Penyembuhan Its

Sejak purba kualiti yang luar biasa buaya Mesir telah menjadi buah mulut orang bandar. Asalnya ditemui di Afrika, ini adalah hijau, tebal, daging buah, tumbuhan berdaun dengan pancang berjalan di sepanjang tepi daun. Saintifik dipanggil Aloe barbadensis, lidah buaya adalah kini digunakan untuk tujuan perubatan di Eropah, Amerika dan Asia. Dalam amalan perubatan, gel, getah, ekstrak, jus dan kapsul tumbuhan aloe digunakan.

Antara banyak ciri lidah buaya adalah anti-kulat, anti-bakteria, anti-radang, antioksida, analgesik dan anti-gatal sifat-sifatnya. Satu lagi ciri penting aloe adalah bahawa ia adalah julap yang kuat. Walau bagaimanapun, penggunaannya sebagai julap telah dihalang oleh fakta bahawa ia menghasilkan kekejangan perut yang amat teruk. Sebagai ejen menenangkan ia digunakan pada kulit terbakar atau pecah. Ia digunakan di laman web ini terjejas kerana ia juga mempunyai melegakan kesakitan hartanah. Aloe telah didapati mengurangkan keradangan apabila diuji dengan haiwan. Begitu juga, kajian penggunaan aloe dalam merawat ulser kolitis apabila ubat itu diambil secara dalaman telah didapati lebih baik daripada plasebo. Penggunaannya dalam rawatan penyakit pencernaan yang berkaitan telah berkesan kerana sifat anti-radang.

Ekstrak Aloe mengandungi aloemannan yang membantu dalam pertumbuhan sel-sel buah pinggang dan juga dalam mengawal pengeluaran batu buah pinggang. Jus aloe adalah penawar yang berkesan untuk ulser, terbakar hati dan lain-lain Walau bagaimanapun, kesannya boleh digunakan hanya untuk ulser peptik dan tidak menekankan ulser berkaitan. Bagi pesakit asma yang tidak menggunakan kortikosteroid, penggunaan lisan aloe telah didapati memberikan hasil yang optimum. Menggunakan lidah buaya semasa anda hamil perlu dibincangkan dengan doktor anda. Aloe-emodin adalah julap yang sangat baik. Ia juga membunuh kayap penyebab virus herpes. Lidah buaya apabila digunakan dengan minyak asas (badam dan aprikot) adalah rawatan popular dalam terapi aroma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar