Kamis, 19 November 2015

Hiperhidrosis - Apa yang Bermakna dan Bagaimana Anda Boleh Memerangi Ia

Hiperhidrosis - Apa yang Bermakna dan Bagaimana Anda Boleh Memerangi Ia

Hiperhidrosis adalah istilah perubatan yang rumit bagi masalah yang lebih mudah dikenali sebagai peluh berlebihan. Bagi mereka yang mengalami keadaan ini secara tetap ia adalah satu keadaan yang mengubahsuai yang sangat sengit dan tingkah laku.

Bagi kebanyakan orang, hari-hari anjing musim panas bermakna peluh berlebihan. Bagi orang-orang yang mengalami hiperhidrosis, setiap hari adalah hari lembap panas. Setiap hari adalah satu cabaran kerana orang-orang ini perlu berfikir melalui rutin harian mereka, yang di lihat, di mana mereka pergi, berapa lama mereka tinggal dan apa yang mereka perlu membawa bersama mereka untuk menghadapi.

Jauh lebih daripada sekadar berpeluh, hiperhidrosis adalah keadaan kronik yang memberi kesan jauh lebih ramai orang daripada anda mungkin berfikir. Dari yang sederhana ke tahap yang teruk ia dianggarkan sepenuhnya 7% hingga 10% menderita dengan keadaan ini setiap hari dan sering tidak memahami perkara pertama tentang bagaimana untuk mengurangkan atau merawat keadaan.

Apabila seseorang berpeluh berlebihan ia boleh dari beberapa sebab-sebab yang berbeza. Yang menjadi salah satu faktor yang rumit dalam berurusan dengan ia kepada manusia. Setiap orang mempunyai pencetus yang berbeza atau syarat asas dan dalam beberapa kes banyak yang boleh dilakukan.

Walaupun terapi ubat-ubatan dan pembedahan adalah pilihan untuk keadaan yang serius, akan ada yang dinasihatkan mengambil ubat lebih mudah dan lebih semula jadi pertama untuk melihat tahap bantuan yang mereka terima. Pembedahan invasif atau terapi ubat-ubatan yang mahal sering datang dengan kos yang agak besar, hasil yang pelbagai dan beberapa kesan sampingan.

Pendekatan yang lebih praktikal untuk ketiak berlebihan, tangan dan kaki atau berpeluh muka akan cuba pelbagai langkah-langkah praktikal pertama untuk melihat apakah tahap relief diperolehi. Dengan melaksanakan langkah program oleh perubahan langkah dalam pakaian, gaya hidup, makanan dan minuman penggunaan dan suplemen seseorang boleh menilai yang pergi secara individu boleh membawa kelegaan yang paling untuk jawapan yang kolektif.

Pembelian lebih krim kaunter dan deodoran yang dirumus khas untuk peluh berlebihan juga pilihan untuk menambah untuk regimen anda sebelum penyelesaian yang lebih melampau itu dibicarakan. Kebanyakan orang mempunyai pilihan yang cukup untuk mendapatkan sedikit kelegaan jika mereka menyusun strategi pelan yang mengasingkan setiap perubahan secara berasingan.

Ubat preskripsi atau pembedahan biasanya dirujuk sebagai pembedahan ETS harus menjadi pilihan kemudian selepas pilihan lain telah habis. Ia sentiasa dinasihatkan untuk menghubungi doktor kesihatan anda dan menyelaras program anda dengan mereka sehingga hasil anda dapat dipantau bukan sahaja secara peribadi, tetapi secara profesional juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar